ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΣΠΥ: «Ενεργειακή Αναβάθμιση – Αυτοματοποίηση Συστημάτων Ηλεκτροφωτισμού Κοινοχρήστων Χώρων – Εφαρμογές Smart Cities, με Εξοικονόμηση Ενέργειας στο Δήμο Ρόδου». (ΑΔΑ: 19SYΜV004338029) Γράφει ο Νίκος Θεοδώρου

ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΣΠΥ: «Ενεργειακή Αναβάθμιση – Αυτοματοποίηση Συστημάτων Ηλεκτροφωτισμού Κοινοχρήστων Χώρων – Εφαρμογές Smart Cities, με Εξοικονόμηση Ενέργειας στο Δήμο Ρόδου». (ΑΔΑ: 19SYΜV004338029) Γράφει ο Νίκος Θεοδώρου

Mε αφορμή την πρόσφατη απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής -Ο.Ε.- του Δήμου Ρόδου για
παραπομπή των σχετικών με τη ΣΠΥ με τίτλο «Ενεργειακή Αναβάθμιση – Αυτοματοποίηση
Συστημάτων Ηλεκτροφωτισμού Κοινοχρήστων Χώρων – Εφαρμογές Smart Cities, με
Εξοικονόμηση Ενέργειας στο Δήμο Ρόδου» θεμάτων στην ΕΠΠΕ (ΑΔΑ: ΨΛ48Ω1Ρ-ΕΞ4), θα ήθελα
να θέσω υπόψη όλων τις απόψεις μου επ΄αυτής με σκοπό από τη μια να συνδράμω τις
αντίστοιχες προσπάθειες κάθε ενδιαφερόμενου για την προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος
από τις αρνητικές για αυτό συνέπειες, που η ως άνω ΣΠΥ εμπεριέχει και από την άλλη να
συνδράμω στο άνοιγμα ενός δημόσιου διαλόγου, που θα τις αποκάλυπτε σε αυτούς, που θα τις
υποστούν, ώστε να ενεγήσουν αναλόγως.

Άποψη μου, η οποία επιβεβαιώθηκε και από τη
δημόσια δήλωση του σημερινού Δημάρχου, κ. Α. Καμπουράκη, ότι «θα προτιμούσε να του κοπεί
το χέρι από το να την υπογράψει», είναι ότι η συγκεκριμένη ΣΠΥ προκαλεί, σε πλήρη επίγνωση
όσων είναι εμπλεκόμενοι σε αυτήν, βλάβες στο Δήμο της Ρόδου και σε όλους εμάς, που
πληρώνουμε τα δημοτικά τέλη, από τα οποία αυτή θα εξοφληθεί. Βλάβες οι οποίες είναι κατά
πολύ μεγαλύτερες των άνω των δέκα εκατομμυρίων ευρώ του διογκωμένου προϋπολογισμό της.
Τις κατά αναλογία αντίστοιχες βλάβες προκαλεί και στους υπόλοιπους Δήμους της χώρας, στους
οποίους εφαρμόστηκε ως μοντέλο βάσει σχεδίου, και στους κατοίκους τους.

Η από μέρους των
εμπλεκομένων αιτιάσεις ότι οι Δήμοι και οι Δημότες τους δεν «βάζουν» χρήματα για την
υλοποίηση αυτών των συμβάσεων είναι απόδειξη του δόλου τους και προσβολή για όσους την
«ακούν». Οι σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος και του κάθε ενός από εμάς βλάβες, που
επιτήδειοι μεθόδευσαν και μεθοδεύουν για δικό τους όφελος δεν μπορεί και δεν πρέπει να
συγκαλυφθούν.

Τα ζητήματα που εγείρονται στην παρούσα περίπτωση δεν αφορούν σε
σύγκρουση γενικών και απροσδιόριστων “επιχειρηματικών συμφερόντων” αλλά στην προστασία
του δημοσίου συμφέροντος και του αντίστοιχου του κάθε ενός από εμάς από τους σφετεριστές
τους. Εάν η εμπλοκή του ομίλου του ΟΤΕ σε αυτές τις συμβάσεις έγινε με ευθύνη υπηρεσιακών
του στελεχών και όχι από κεντρική στρατηγική του επιλογή, θεωρώ ότι αποτελεί ευκαιρία για
αυτόν να το αποδείξει επιδεικνύοντας και αναδεικνύοντας το κύρος και την εθνική – κοινωνική
ευθύνη που οφείλει να έχει.

Σε αντίθετη περίπτωση θα πρέπει να υποστεί και με τρόπο
υποδειγματικό τις κατα νόμο συνέπειες και όχι να «επιβραβευτεί» για τις αδικοπρακτικές
επιλογές του και να τις συνεχίσει επειδή είναι «πολύ μεγάλος» για να υπακούσει στο δίκαιο και
το νόμο, όπως τα συνήθη «παπαγαλάκια» ψιθυρίζουν γύρω – γύρω. Είναι κρίμα το ότι οι έως
τώρα ενέργειες του ΟΤΕ δεν κινούνται προς αυτή την κατεύθνση ενώ η τελευταία, που αφορά
στο αίτημα του προς το Δήμο της Ρόδου για αποδοχή της αλλαγής των ποσοστών συμμετοχών
στην «ανάδοχο ένωση» και την δια της πλαγίας «ακύρωση» της απόφασης της Ο.Ε., που την
κήρυξε έκπτωτη, εγείρει πλειάδα αναπάντητων ερωτημάτων με τα οποία θα έπρεπε ίσως να
ασχοληθούν οι αμόδιες από το νόμο αρχές.
Είναι πέρα από τα όρια της ανοχής μου, ως ανθρώπου, και της επιθυμίας μου να κοιτώ στα μάτια
όχι μόνο τους απογόνους μου αλλά και εσάς και τους δικούς σας απογόνους, το να ξέρω ότι
εμείς και τα παιδιά μας θα πληρώνουμε καθ΄ όλη τη διάρκεια της συγκεκριμένης ΣΠΥ άνω του
ενός εκατομμυρίου ευρώ ανά έτος «χαράτσι» και να κρατήσω το στόμα μου κλειστό ή να
ενεργήσω ιδιοτελώς. Τα λάθη των αναδόχων και η αλλαγή της Δημοτικής αρχής μας έδωσαν μια
μοναδική ευκαιρία ακύρωσης της συγκεκριμένης ΣΠΥ χωρίς κανένα ρίσκο και λύτρωσης μας από
όλα όσα αυτή συνεπάγεται. Ευκαιρία την οποία θα είμαστε άξιοι της μοίρας μας εάν την
απεμπολήσουμε συμπαρασέρνοντας και όλους τους ανά την Ελλάδα εγκλωβισμένους σε

παρόμοιες συμβάσεις Δήμους και Δημότες. Τα άρθρα του ν. 4412/2016 στα οποία προβλέπεται η
επιβολή κυρώσεων σε βάρος αναδόχου δημόσιας σύμβασης είναι κύρια τα 203, 206, 208, 207,
213, 218, 219 και 220 και σε όσα από αυτά την αφορούν στηρίχθηκε και η με ημερομηνία
28.01.2020 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου της Ρόδου, με την οποία κηρύχθηκε
έκπτωτη η ανάδοχος της ως άνω ΣΠΥ. Οι προσφυγές κατά αποφάσεων της Ο.Ε., που αφορούν
στην εφαρμογή των ως άνω άρθρων ορίζονται στο άρθρο 205 του ως άνω νόμου και ασκούνται
εντός του περιοριστικού χρόνου των τριάντα ημερών. Εάν απόφαση της Ο.Ε. δεν προσβληθεί με
προσφυγή στο πλαίσιο του ως άνω χρόνου τότε αυτή καθίσταται τελεσίδικη και κλείνει
ανεπιστρεπτί ο κύκλος των διοικητικών προσφυγών.
Στη περίπτωση της συγκεκριμένης η οποία διέπεται από τις διατάξεις του ν. 4412/2016, ισχύουν
τα ακόλουθα:
1. Η με ημερομηνία 28.01.2020 απόφαση της Ο.Ε. για έκπτωση της αναδόχου της ως άνω ΣΠΥ
έχει τελεσιδικήσει, σύμφωνα με το άρθρο 205 του ν. 4412/2016 και λόγω μη υποβολής της
προβλεπόμενης από αυτό σχετικής προσφυγής της αναδόχου. Η δήλωση της αναδόχου, η οποία
κατατέθηκε στις 25.02.2020 στο Δήμο Ρόδου και έχει σιωπηρά απορριφθεί, δεν μπορεί να
εκληφθεί ως σύμφωνη με το άρθρο 205 του ν. 4412/2016 προσφυγή αφού δεν στρέφεται κατά
της συγκεκριμένης απόφασης της Ο.Ε., δεν έχει το προβλεπόμενο από το άρθρο 205 του ν.
4412/2016 περιεχόμενο και δεν κάνει καμία αναφορά σε αυτό, ενώ ακολουθώντας τη πάγια
πρακτική της αναδόχου να παρασύρει το Δήμο Ρόδου σε απαντήσεις επί όρων της ουδέποτε
ενεργοποιηθείσας ΣΠΥ, ώστε να προκύψει η δια της πλαγίας ενεργοποίηση της, επικαλείται
άρθρα της. Το δεδομένο αυτό αποτελεί πρόσθετο ουσιαστικό λόγο επιβράβευσης της επιλογής
του Δήμου Ρόδου για την, κατά την άποψη μου τελεσθείσα, σιωπηρή και μη αναστρέψιμη
απόρριψη της ως άνω δήλωσης και για τους ίδιους λόγους ενδείκνυται η από μέρους του
υοθέτηση ανάλογης στάσης για όλες τις ενέργειες της αναδόχου, που έχουν την ίδια σε βάρος
όλων μας σκοπιμότητα.
2. Η από μέρους του νομικού συμβούλου του Δήμου Ρόδου υποβληθείσα προς την ανάδοχο
όχληση αιτιολογημένα απορρίφθηκε από την ίδια την ανάδοχο ως μη σύννομη.
3. Κανένας από τους εννέα λόγους, που οδήγησαν στην έκπτωση της αναδόχου, δεν επιδέχεται
εκ των υστέρων συμμόρφωση της αναδόχου προς αυτόν και μάλιστα χωρίς έγκαιρο και έγκυρο
προγενέστερο καθορισμό του περιεχομένου και της νομιμότητας της. Άρα η απόφαση της Ο.Ε.
για παραπομπή στην ΕΠΠΕ όλων όσων αναφέρονται σε αυτήν είναι αλυσιτελής και η όποια
περαιτέρω σχετική ενέργεια των οργάνων του Δήμου θα είναι μη σύννομη και ως τέτοια θα
προκαλέσει δικαστικές, δημοσιονομικές και διοικητικές εμπλοκές και θα αποτελέσει πιθανό
κίνδυνο, όχι μόνο για τα συμφέροντα του Δήμου και των οργάνων του αλλά και για όλους εμάς
χωρίς κανένα ουσιαστικό όφελος υπέρ μας.
Την επιλογή ανάληψης της ευθύνης και θεραπείας των σε βάρος μας ζημιών και όχι τη σε βάρος
μας και προς άδικο και άνομο συμφέρον του ΟΤΕ και των υπολοίπων συμμετόχων σε αυτό
συγκάλυψη, θεωρώ τη μόνη ορθή επιλογή από όλους τους έχοντες λόγο και ρόλο.
Για αυτήν την επιλογή θεωρώ αναγκαίο το άνοιγμα ενός δημόσιου διαλόγου και για αυτήν θέτω
στη διάθεση όλων τις γνώσεις και τις εμπειρίες μου.
Σημειωτέο ότι θα χαιρόμουν ιδιαίτερα όχι μόνο την τεκμηριωμένη δημόσια αντίκρουση των ως
άνω απόψεων μου από τους αναδόχους της ΣΠΥ και τους περί αυτούς, αλλά και κυρίως θα
χαιρόμουν να δω τη δημόσια τοποθέτηση των θεσμικών και επιστημονικών φορέων του τόπου
μας και να ακούσω τη δική σας άποψη αφού, εάν δεν ακυρωθεί η ΣΠΥ, και με δική μας πλέον
ευθύνη, μαζί θα κληθούμε να επιλέξουμε αν θα προσφύγουμε στη Δικαιοσύνη, εάν δεν υπάρξει
άλλη ενεργοποίηση της και στις αμόδιες Ευρωπαϊκές-Εθνικές αρχές ή αν θα πληρώσουμε, ως
«υπόδολοι», το συμβασιοποιημένο σε αυτήν «χαράτσι» προς τους σφετεριστές των πόρων μας.

0Shares

admin

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *