Scroll Top

Kόλαφος για τη δημοτική αρχή και τη διοίκηση του Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης, η ανάρτηση του Μάνου Στεφανίδη. Ακούει κανείς?

450347895_2178781095811231_396750457924006975_n

Σε ανάρτησή του, κόλαφος για την λειτουργία του Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης, ο πρόσφατα παραιτηθείς από τη θέση του Πρόεδρου της Καλλιτεχνικής του Επιτροπής Ομότιμος Καθηγητής του ΕΚΠΑ Μάνος Στεφανίδης, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την υποβάθμιση και την  απαξίωσή του, από τη  διοίκηση που ασκούν «άσχετα και ακατάλληλα χέρια», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά.
Έχει περάσει σχεδόν ένας μήνας από την παραίτηση του κ. Στεφανίδη από την προεδρία της Καλλιτεχνικής Επιτροπής του Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης. Με την επιστολή του άφησε αιχμές, και αποτέλεσε «χαστούκι» για τη δημοτική αρχή και για τους διοικούντες του μουσείου, που επέλεξαν να την αγνοήσουν, και να συνεχίσουν να παίζουν το διακοσμητικό ρόλο τους.  Μη σεβόμενοι την τεράστια δωρεά στον τόπο του ζεύγους Νεστορίδη, που οραματίζονταν να αποτελέσει «πνεύμονα» πολιτισμού και πολιτιστικών δράσεων και εκδηλώσεων ανοικτό σε όλο το κοινό.
Ο κ. Στεφανίδης που αποτέλεσε επιλογή της δημοτικής αρχής του Αλέξανδρου Κολιάδη, επανέρχεται σε μια ύστατη προσπάθεια να ταρακουνήσει τους ιθύνοντες του Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης, για τον κατήφορο που πήρε από την αδιαφορία και την απαξίωση, αφού δεν έχουν αντιληφθεί τον σημαντικό ρόλο που μπορεί να παίζει στα πολιτιστικά δρώμενα της περιοχής μας. Συγκεκριμένα, ο κύριος Στεφανίδης δήλωσε  απογοητευμένος και από τον κ. Κολιάδη, που διετέλεσε και πρόεδρος του ΔΟΠΑΡ την προηγούμενη δημοτική θητεία, αναφέροντας πως, παρά τα «παχυλά του λόγια και τις υποσχέσεις», τον αγνόησε παντελώς και δεν έκανε απολύτως τίποτα.
 Η ηθοποιός Πρόεδρος του Μουσείου Σουζάννα Καρδούλια, σύμφωνα πάντα με τον κύριο Στεφανίδη, κρίνεται ανεπαρκής, γιατί ουδέποτε συγκάλεσε την καλλιτεχνική επιτροπή, ουδέποτε έλαβε υπόψιν της πολλές εισηγήσεις που της εστάλησαν.
Οι όποιες προφάσεις και δικαιολογίες, όταν  μάλιστα οι «ριπές» που δέχεται η κυρία Καρδούλλια προέρχονται από τον κ.Στεφανίδη, που τυγχάνει να είναι Πρόεδρος Καλλιτεχνικών Επιτροπών άλλων Δήμων της χώρας μας τότε, η αλλαγή πλώρης είναι μονόδρομος!

 Στην νέα ανάρτησή του ο κ. Στεφανίδης αναφέρει τα εξής:
Αποκαΐδια και Δημοτική Πινακοθήκη Ρόδου
Η φωτογραφία από την περσινή, τρομαχτική φωτιά  που αφάνισε σχεδόν τη μισή Ρόδο, μου θυμίζει, σε συμβολικό επίπεδο, την άθλια τύχη του Μουσείου της νεοελληνικής τέχνης – Πινακοθήκης Ρόδου που δημιούργησαν οι αείμνηστοι φιλότεχνοι Ανδρέας Ιωάννου, Χάρης Καμπουρίδης μαζί το χορηγικό ζεύγος Νεστορίδη και σήμερα έχει πέσει στα πιο άσχετα και ακατάλληλα χέρια. Με μία πρόεδρο του Δ.Σ, την τ. ηθοποιό κ. Σουζάννα Καρδούλια, να κάνει μόνο δημόσιες σχέσεις εν μέσω εθελοτυφλούντων “παραγόντων”. Με τα πολύτιμα έργα της στοιβαγμένα σε μια άθλια αποθήκη που την ψήνει ο ήλιος και με ανύπαρκτο, εκθεσιακό πρόγραμμα.
Προσπάθησα, πριν από 4 περίπου μήνες, όταν ανέλαβα, καλή τη πίστει, άμισθος πρόεδρος της καλλιτεχνικής επιτροπής να μαζέψω τα ασυμμάζευτα. Πλην όμως έπεσα σ’ έναν τοίχο αδιαφορίας και υπονόμευσης. Κυρίως γιατί ήθελα να εφαρμόσω ό τι είχαμε εφαρμόσει στη Λάρισα με αρκετή επιτυχία, λόγω της συνεργασίας της δημοτικής αρχής κατά το ίδιο, χρονικό διάστημα.
Φανταστείτε, η καλλιτεχνική επιτροπή δεν συνεδρίασε ούτε μία φορά, δεν μίλησα ποτέ με τα υπόλοιπα μέλη ούτε καν τηλεφωνικά, και παρά τα παχιά λόγια του δημάρχου, του αντιδημάρχου και των λοιπών “παραγόντων”, όλες μου οι εισηγήσεις αγνοήθηκαν σιωπηρά, όσο και συστηματικά με αποτέλεσμα να παραιτηθώ από αξιοπρέπεια κι επειδή δεν ήθελα να είμαι το άλλοθι κανενός.
Η παραίτηση μου έγινε αμέσως αποδεκτή διά περιφοράς από τα μέλη του Δ.Σ χωρίς καν να αναγνωστεί ή να συζητηθεί αλλά και χωρίς να αναρτηθεί το κείμενό της στην Διαύγεια. Όπως όφειλε να πράξει η πρόεδρος του Δ.Σ. Λίγο μετά παραιτήθηκε από μέλος και ο πρόεδρος της Σχολής Καλών Τεχνών Θεσσαλονίκης Δημήτρης Ζουρούδης.
Στη συνέχεια βολιδοσκοπήθηκε για τη θέση του προέδρου ο συνάδελφος Γιώργος Μυλωνάς αλλά απορρίφθηκε κι αυτός επειδή, λέει, είχε μιλήσει μαζί μου στο τηλέφωνο (sic )! Φαίνεται πώς στη Ρόδο οι πολιτιστικές πυρκαγιές είναι διαρκέστερες από τις άλλες και, φοβάμαι, λόγω ηλιθιότητας, πολύ πιο επικίνδυνες. Επειδή είναι πιο ύπουλες…
Στη φωτό μια κυρία ακκίζεται στα αποκαΐδια.

0Shares