“ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΧΡΩΣΤΟΥΣΑΝ ΜΑΣ ΠΗΡΑΝ ΚΑΙ ΤΟ ΒΟΔΙ”. ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΩΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΡΟΔΟΥ

“ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΧΡΩΣΤΟΥΣΑΝ ΜΑΣ ΠΗΡΑΝ ΚΑΙ ΤΟ ΒΟΔΙ”. ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΩΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΡΟΔΟΥ

Ανακοίνωση σε βάρος της γγ του Δήμου Ρόδου εβγαλε ο σύλλογος υπάλλήλων . Αναλυτικά

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες,

Δυστυχώς, για άλλη μια φορά διαπιστώνουμε την αδιαφορία της δημοτικής αρχής Ρόδου να μεριμνήσει στην λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων αφενός για την προστασία της υγείας εργαζομένων και πολιτών, αφετέρου για την ασφαλή λειτουργία των δημοτικών υπηρεσιών.

Τα γεγονότα εκθέτουν την σημερινή δημοτική αρχή! Αναρωτιόμαστε! Ποιος αναλαμβάνει την πολιτική ευθύνη:

  • Για τους 3 αντιδημάρχους, οι οποίοι έγιναν φορείς και εστίες του κορονοϊού, αφού δεν εφάρμοζαν στις υπηρεσιακές και κοινωνικές τους σχέσεις τα αναγκαία μέτρα προστασίας και αποστασιοποίησης;
  • Για την συνεχιζόμενη έλλειψη των μέτρων προστασίας της υγείας σε διάφορους χώρους εργασίας μας;
  • Για την μη εφαρμογή της κείμενης νομοθεσίας στην λειτουργία των δημοσίων υπηρεσιών και εξυπηρέτησης κοινού;

Δεν έχουμε αυταπάτες ή ψευδαισθήσεις! Η δημοτική αρχή δεν θα αναλάβει τις πολιτικές ευθύνες για την άνωθεν συμπεριφορά των αιρετών – στελεχών της. Καμιά «αυστηρή οδηγία» εις βάρους τους για τα ελλιπή μέτρα προστασίας. Έχει επιλέξει να μεταθέσει τις ευθύνες στους δημοτικούς υπαλλήλους.

Το υπ. αριθμ. 2/9813/26-02-2021 έγγραφο της Γενικής Γραμματέως του Δήμου Ρόδου αποκαλύπτει τα επικοινωνιακά σχέδια της δημοτικής αρχής για να απαλλαχθεί από τις πολιτικές της ευθύνες. Επιχειρεί να πείσει την κοινή γνώμη ότι για την υπονόμευση της λειτουργίας των υπηρεσιών ευθύνονται οι δημοτικοί υπάλληλοι!

Προφανώς, δεν αναλαμβάνει καμιά ευθύνη ότι μέχρι και σήμερα δεν υπάρχουν ουσιαστικά μέτρα προστασίας της υγείας σε όλους τους χώρους εργασίας όπως, π.χ. προστατευτικά γυαλιά ή plexiglass, μάσκες υψηλής αναπνευστικής προστασίας FFP2 ή FFP3, μάσκες (χειρουργικές-ιατρικές) μιας χρήσης, εξυπηρέτηση κοινού μόνο για επείγουσες περιπτώσεις με ραντεβού, φύλαξη και έλεγχος εισόδου, προγραμματισμός για τακτικές δειγματοληψίες (rapid test, μοριακό έλεγχο) και απολυμάνσεις (ψεκασμός, εκνέφωση) εντός χώρων εργασίας, …

Έφτασε στο σημείο να εντέλει τους υπηρεσιακούς παράγοντες (προϊστάμενοι, υπάλληλοι) στο να απαγορεύουν την είσοδο σε συναδέλφους και να τους αναφέρουν «αμελλητί» (ανακριτικός όρος) στην αρμόδια υπηρεσία. Μάλλον, θέλει να μετατρέψει τους εργαζομένους σε κατά συρροή «καταγγέλλοντες», ώστε να μην διεκδικούν την ασφαλή λειτουργία κάθε υπηρεσίας με ουσιαστικά μέτρα προστασίας της υγείας για όλους! Μήπως, σκόπιμα ξεχνάει, ότι από την αρχή της επιδημίας του κορονοϊου έχει χορηγήσει μόνο μία με δύο υφασμάτινες μάσκες στους δημοτικούς υπαλλήλους;

Με κοινή λογική αναρωτιόμαστε! Πόσες χρήσεις να αντέξει μια υφασμάτινη μάσκα; Τι γίνεται με τις δηλώσεις των ειδικών, όπου αναφέρουν ότι οι υφασμάτινες μάσκες δεν προσφέρουν επαρκή προστασία; Ποια είναι η τοποθέτηση της δημοτικής αρχής για προμήθεια μασκών υψηλής προστασίας (ΚΝ95, FFP2, FFP3) σε κλειστούς χώρους; Η δημοτική αρχή μιλάει για μάσκες αλλά «σφυρίζει» αδιάφορα στα αιτήματα των δημοτικών υπαλλήλων για τακτική χορήγηση επαρκών μασκών υψηλής προστασίας!

Επίσης, διαπιστώνουμε ότι η Γενική Γραμματέας αποσπασματικά αναφέρεται στο μη επικαιροποιημένο Πρωτόκολλο Διαχείρισης Κρούσματος του ΕΟΔΥ (Οκτώβρης 2020), «εξαφανίζοντας» σκόπιμα την υποχρέωση κάθε οργανικής μονάδας για εξειδικευμένο σχέδιο δράσης και ορισμού συντονιστή διαχείρισης. Βεβαίως, και θεωρούμε αναγκαία την επικαιροποίηση του Πρωτοκόλλου με τα νέα στοιχεία αυξημένης μεταδοτικότητας των μεταλλάξεων του κορονοϊού και την μη αποτελεσματική προστασία της υφασμάτινης μάσκας!

Στο έγγραφό της, υποβαθμίζεται ότι υπάρχουν περιπτώσεις εργαζομένων σε κλειστό και με ακατάλληλη διαρρύθμιση χώρο, που υποδέχονται συμπτωματικό ή μη συμπτωματικό ασθενή Covid-19 (π.χ. Αντιδήμαρχο, προϊστάμενος, ραντεβού) για περισσότερο από 15 λεπτά! Και αυτές οι υπηρεσιακές συναντήσεις δεν είναι λίγες! Ποιος θα κρίνει την «στενή επαφή»; Η Γενική Γραμματέας; Μήπως, γι’ αυτό έχει «εξαφανιστεί» ο συντονιστής διαχείρισης, που έχει την αρμοδιότητα για το χώρο εργασίας του; Καταλαβαίνουμε το άγχος της Γενικής Γραμματέως να προστατεύσει τα στελέχη της δημοτικής αρχής από την κοινή γνώμη. Όμως, δεν επιτρέπεται αυτό να γίνεται υπό την απειλή κυρώσεων ή δημιουργίας εντυπώσεων σε βάρος εργαζομένων κατά τον εντοπισμό, χαρακτηρισμό και διαχείριση των «στενών επαφών». Ποια είναι η προτεραιότητα της δημοτικής αρχής Ρόδου; Να προστατεύσει την υγεία των εργαζομένων ή να την θέσει ακόμη και σε ενδεχόμενο κίνδυνο;

Καλούμε την δημοτική αρχή Ρόδου να αποσύρει το 2/9813/26-02-21 έγγραφο της Γενικής Γραμματέως. Άμεσα να δημιουργηθούν τα σχέδια δράσης και να οριστούν οι συντονιστές διαχείρισης σε κάθε χώρο εργασίας. Η δημοτική αρχή έχει την ευθύνη να ικανοποιήσει τα αιτήματα των εργαζομένων σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και τις Οδηγίες της ΠΟΕ ΟΤΑ για την ασφαλή λειτουργία υπηρεσιών με ουσιαστικά μέτρα προστασίας της υγείας για όλους μας!

0Shares

admin

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *